Herkese selamlar,
Kadran yapımı ile işe başlıyoruz.
Bunun için öncelikle 150 mmx150mm boyutunda bir çember ve arasına blend etkisi yapacağımız iki adet aynı hizada düz çizgi yaratalım. (f5 ile düz çizgi yapma moduna girip ctrl tuşunu basarak düz çizgi yaratabiliriz. Nesneyi kopyalamak için taşırken yine ctrl tuşu basılı olursa nesne hizadan kaymamış olur, elinizi bırakmadan fareden sağ tıklayın, taşıdığınız yerde çizginin aynısından yaratılmış olacaktır.)
İki çizgi arasında
BLEND işlemini yapalım;
Sonra blend adımlarını 58 yapalım. Neden? Çünkü 60 adet kadran çubuğu yaratmamız gerekiyor. Blend, başlangıç ve bitiş noktalarını adım denen sayılardan ayrı tutar, onun için 60-2 = 58 adet kullanıyoruz.
Daha sonra bu blend etkisinin çember etrafında sarmal hale gelmesini istiyoruz. Bunun için blend özellik barındaki "path properties" ikonu altından
"new path" komutunu veriyoruz. Fare ikonumuz şöyle yamulmuş bir görüntüye geçmiş olacaktır, çember dış çizgisinde herhangibir yere tıklıyoruz.
Blend etkisindeki 60 adet düz çizgi çember etrafına sarıldı ama tam istediğimiz görünümde değiller. Hemen yine blend özellik barına gidiyoruz ve ordaki "mıscellenaous blend optıons" ikonu üzerine tıklıyoruz, açılan pencerede aşağıdaki iki kutucuğu da işaretliyoruz. (sırasıyla önce;
"blend along full path",sonra da
"rotate all objects") en alttaki kutucuk
"rotate all objects"in anlamı, sarmal olmuş tüm nesneleri yörüngeye göre otomatik çevir anlamına geliyor. Onun üstündeki kutucuk
"blend along full path" ise tüm nesneleri nesne üzerine yay anlamında.
Evet halen daha yapmamız gereken küçük bir ayar var. O da demin belirttiğim başlangıç ve bitiş nesnelerinden başlangıç nesnesi ve bitiş nesnesi olanların hafifçe rotate edilmesi. Diğer nesnelerin de ona uyarak döndüğünü görüyoruz. Klavuz çizgilerini çektiğimizde çizgilerin tam düz oturup-oturmadığını da görebiliriz. (benim yaptığım çalışmada başlangıç nesnesi tam 180 derece, bitiş nesnesi ise 355,6 derece)
Blend olmuş nesneleri tek bir çizim haline (curve) getirirsek daha iyi olur. Hemen blend etkisindeki çizgilere
"arrange" menüsünü altındaki
"break blend apart" komutunu veriyoruz.
Bu komuttan sonra blend olmuş çizgiler artık grup olmuş 58 1 başlangıç 1 bitiş = 60 nesneye dönüşmüş olacaklar.
Grup olmuş 58 nesneyi
"ungroup" ediyoruz. (grubu bozuyoruz [arrange menüsü--> ungroup])
başlangıç ve bitiş nesnelerini de bu 58 nesneye ekleyip
60 nesnelik bir curve yapıyoruz. [arrange menüsü--> combine] kadran çizgileri tamamen hazır durumda.
Çemberden bir tane kopyalayıp içini fountaın fill (
radial modunda) dolduruyoruz.
Video'yu izlerken ayarlarına bakabilirsiniz. Şimdi üzerinde cam varmış gibi parlaklık etkisi yapmamız gerekiyor değil mi? Bu daha da gerçekçilik ve hoş bir görünüm katacak. Çemberden bir adet daha kopyalıyoruz. Üzerine bir kopya daha ve kopyayı hafifçe yukarı kaydırıp ikisinin kesişim noktasını alıyoruz.
(arrange-->shaping-->intersect)
bu kesişim noktasının alınmasıyla ortaya çıkan nesneyi beyaz dolduruyoruz ve
interaktive transparency aracı ile
saydamlaştırma (
linear) etkisi yaratıyoruz. Nesne üzerinde cam varmış gibi bir görüntüye kavuştu mu? Neyse transparecy aracını deneyerek saydamlaştırma etkilerini kendinize göre verebilirsiniz.
Kadran çizgilerini koyalım, beyaza boyayıp, kalınlaştıralım. Rakamları yaratalım (tembellik yapıyorum ve; 3-6-9-12 yazdım sadece, benim için yeterli
Yelkovan, akrep, saniye sayacını da yaratalım. Alt zemine de çemberi büyüterek (shift tuşuna basılı tutarsanız her yönden büyür.) Farklı bir fountain yönü ile dolum verelim, dış çizgilerini kalınlaştıralım. İşte saatimiz hazır. Daha farklı etkilerle daha güzellerini yapabilirsiniz.
NOTLAR:- Video dosyası (wmv formatında / rar 6.25mb
Link Başarılar, iyi çalışmalar...
Kaynak dosyayı indirmek için tıklayın